Workshop: „Service Design of Ubiquitous Computing Services“

Veröffentlicht von am 10.10.2014, 11:04 | Kommentar

In Kooperation mit Professor Jonna Häkkilä (University of Lapland, Finland) veranstaltet der Lehrstuhl für Informatik mit Schwerpunkt Eingebettete Systeme vom 14.10. bis zum 16.10.2014 einen Workshop unter dem Motto „Service Design of Ubiquitous Computing Services“. Die Teilnehmer und Teilnehmerinnen der dreitägigen Veranstaltung erhalten einen Einblick in die Grundlagen des Service-Designs und können die erlernten Kenntnisse im Anschluss beim designen eines eigenen ubiquären Computer Systems in die Praxis umsetzten.

Der Workshop ist für maximal 20 Teilnehmer konzipiert und eignet sich auch für Studierende ohne Programmierkenntnisse oder Vorerfahrung im Bereich „Service Design“. Eine Anmeldung ist bis zum 13.10.2014 um 16:00 Uhr möglich (Stephanie.Hoedl@Uni-Passau.de).

JonnaHäkkilä-EinladungWorkshop-13.10.2014-15.10.214Abstract of the tutorial and workshop

Service Design is an emerging design trend which has roots from industrial design, market research, and user centric design. In this tutorial and interactive workshop, fundamentals of Service Design methodologies are introduced through an interactive exercise of designing for a Ubiquitous Computing service. The workshop covers the concept design phase of a selected service, including defining service touch points, drafting the consumer journey and experimenting with bodystorming methods.

The practical work is conducted in groups. The tutorial and workshop can accept approximately 20 students with various and/or multidisciplinary backgrounds. No earlier experience on Service Design or software development experience is required. The workshop is held in English and explicitly invites participants from all fields of study.

Stichwörter: , , , , ,

Kategorie(n): , , ,

Dieser Artikel wurde verfasst von .